Warsztaty w naszej szkole

W dniu 4 stycznia 2018 roku przyjechały do nas 2 koordynatorki programu: Joanna Gus i Anna Mitura. Spotkanie odbyło się w serdecznej, miłej i przyjaznej atmosferze. Na początku poznaliśmy się, każdy się przedstawił i opowiedział o tym co chce robić i czym zajmować w szkolnym projekcie. Wykonywaliśmy różne zabawy integrujące oraz ćwiczenia na współpracę w naszej grupie.

Panie podzieliły nas na cztery zespoły, każdy po cztery osoby. Bardzo zabawne było zadanie, które polegało na wspólnym wykonaniu rysunku na dużym arkuszu papieru przez wszystkich czterech członków grupy. Flamaster owinięty był włóczką z czterema długimi nitkami. Każdy uczeń chwytał jedną nić i wspólnie rysowaliśmy najpierw buzię, a następnie konia. Cała zabawa polegała na słuchaniu siebie i współpracy. Wszystkie nici musiały być naciągnięte, żeby pisak rysował. Było przy tym wiele śmiechu i zabawy. Okazało się, że współpraca jest bardzo ważna. Następnie uszczegółowiliśmy nasz harmonogram. Większość uczniów powiedziała, co mogłaby robić w projekcie i jakie zadanie wybiera. Ustaliliśmy, że zorganizujemy konferencję w naszej szkole, na którą zaprosimy wszystkie zainteresowane osoby. Już zgłosiły się uczennice i uczniowie, którzy zajmą się wykonaniem plakatu i zaproszeń oraz te, które będą mogły je rozwiesić. W czasie zajęć otrzymaliśmy podpowiedzi Pań co do przeprowadzenia warsztatów przyszłościowych, jakie możemy napotkać zagrożenia i jak się wtedy zachować.

Nasz cel chcemy zrealizować poprzez przeprowadzenie Warsztatów przyszłościowych.

Celem projektu jest włączenie uczniów do procesu współdecydowania wspólnie z władzami miasta, osiedli, uczelni, spółdzielni mieszkaniowej, przedstawicielami różnych grup (policji, straży pożarnej, seniorów i seniorek, mieszkańców i mieszkanek sąsiednich bloków, samorządowców,  przedsiębiorców, Domu Kombatanta itp.) o tym, jak ma w przyszłości wyglądać nasza siłownia marzeń w Parku Przyjaźni w Kaliszu.

Co się będzie działo?

Nasza grupa projektowa przeprowadzała diagnozę najbliższej okolicy – Parku Przyjaźni i rozpoznała potrzebę mieszkańców i mieszkanek, miejsca, które wymaga zmiany. W kolejnym etapie działań na podstawie zebranych informacji grupa wybrała temat-problem, wokół którego zorganizuje dyskusję z udziałem społeczności lokalnej. Rezultatem dyskusji będą wnioski, jakie zmiany w wybranym obszarze mieszkańcy i mieszkanki rekomendują do wprowadzenia. Zebrane wnioski zostają przedstawione lokalnym władzom w postaci wniosku do Budżetu Obywatelskiego grupa uczniowska będzie monitorowała postępy we wprowadzaniu zmian.

Wpis powstał na podstawie relacji ze szkoły/instytucji.