Recyklingowy LIKE

Grupa pod opieką Pani Edyty Milanowskiej ze Szkoły Podstawowej w Bargłowie Kościelnym w oryginalny sposób zrealizowała temat Zamaluj na lokalnie – łącząc recykling ze sztuką.

Co chcieliście osiągnąć, realizując Wasz projekt?

Realizując nasz projekt chcieliśmy wypowiedzieć się na temat tolerancji. "Recyklingowy LIKE" to nasz protest przeciwko "hejtowaniu", wyśmiewaniu, baraku akceptacji. Naszym celem było wywołanie pozytywnych emocji u odbiorcy, usposobić go pozytywnie do drugiego człowieka. Nasze prace zostały zawieszone na przeciw wyjścia ze szkoły, tak aby każdy kto w niej przebywa albo odwiedza mógł je zobaczyć i .... uśmiechnąć się do siebie i drugiego człowieka.

Co wydarzyło się podczas Waszego projektu?

Od dawna chcieliśmy pokazać swoją twórczość lokalnej społeczności, ale brakło nam odwagi. Gdy pojawił się projekt ze ścieżką "Zamaluj na lokalnie" stwierdziliśmy, że skorzystamy z pomocy i spróbujemy... Byliśmy pewni, że TOLERANCJA to temat, na który chcemy się wypowiedzieć. Motyw "lajków" wydał nam się czytelny dla wszystkich. Wiedzieliśmy też, że prace muszą być kolorowe, żeby pokazać energię, radość. Za przykład tolerancji posłużyły nam barwy - jest ich mnóstwo, niektóre się nie lubią jak np. czerwona i zielona, ale obie występują w pięknym zjawisku - tęczy.

 

 

Drugim etapem było ustalenie techniki wykonania prac. Miały zawisnąć na zewnątrz i być narażone na zmiany pogodowe. Wahaliśmy się między "wyszywaniem" na siatce ogrodzeniowej a wyklejaniem z nakrętek od butelek. Nakrętki zbieraliśmy od września, więc materiał był dostępny. Podzieliliśmy się na zespoły 2, 3, 4 i 5 osobowe. Nastąpiła faza projektowania. Był to dla nas trudny proces. Pomysły kłębiły się w głowach, ale jak je zrealizować? Po niewielkich poprawkach i modyfikacjach (np. dodania motywów wykonanych techniką graffiti) przenieśliśmy projekty na płyty pilśniowe. Aby wykonać prace potrzebowaliśmy kleju. Sprawdziły się kleje na gorąco i polimerowe. Dzieliliśmy się nimi pomiędzy grupami. Współpracowaliśmy również w kwestii wyszukiwania wybranych kolorów nakrętek. Jeśli ktoś potrzebował np pomarańczowych, inne grupy pomagały w szukaniu.

Gotowe prace zawiesiliśmy na siatce przed wyjściem ze szkoły.

 

 

Kto Wam pomagał w realizacji projektu?

Mogliśmy liczyć na pomoc i wsparcie pana dyrektora, który bardzo nam kibicował i wspomógł finansowo przy zakupie potrzebnych materiałów. Pan konserwator pomógł nam wywiercić dziury i zawiesić nasze dzieła. Pani od biologi przekazała nam dwa worki korków. Pani sprzątająca cierpliwie znosiła ustawiane na końcu klasy pudełka z korkami.

 

Artykuł powstał na podstawie sprawozdania nadesłanego przez Panią Edytę Milanowską – dziękujemy!